Installatietechniek Jaap Houwaard

Onderhoud
Contact

CV-Onderhoud

De ketel…. Die moet het gewoon doen!

 

Je staat er eigenlijk niet bij stil, totdat de CV ketel je in de steek laat. En dit gebeurt natuurlijk altijd op de meest ongeschikte momenten. Een situatie die liever vermeden wordt.

Onderhoudscontract

Met een onderhoudscontract van Installatietechniek Jaap Houwaard kunt u zorgeloos warmte en water. Bovendien kunt u onze onderhoudscontracten precies op maat afsluiten. Zo betaalt u nooit teveel. Jaarlijks inspecteren wij uw toestel. Dit jaarlijkse onderhoud houdt uw installatie op peil en voorkomt storingen en de daarmee gepaard gaande grote, onverwachte uitgaven. Onderhoud per 24 maanden is ook mogelijk maar raden wij niet aan. Onze inspectie bestaat uit: het meten van de rookgassen, controle van water- en gas- afstelling en visuele controle van het toestel. Indien nodig doen wij direct correctief onderhoud.

U kunt bij ons een onderhoudscontract afsluiten voor uw CV-toestel en/of warmtepomp. Dit contract kunt u vervolgens, indien van toepassing, uitbreiden met andere toestellen.

Wij plegen onderhoud aan de volgende merken:

Nefit, Intergas & Remeha.

 

Onderhoud:

Via het abonnement onderhoud krijgt uw toestel periodieke onderhoudsbeurten.
Onze service monteurs verrichten periodiek onderhoud dat nodig is voor de veiligheid en het ongestoord functioneren van het toestel.

Het verhelpen van storingen is niet inbegrepen in het onderhoudscontract en worden tegen het geldende uurtarief in rekening gebracht. Ook eventuele materiaalkosten zijn voor uw rekening.

Onderhoud, periodiek onderhoud.

12,25 per maand

 

Service Plus:

Ook met het abonnement Service Plus krijgt uw toestel periodieke onderhoudsbeurten.
Bij dit abonnement staat wij ook garant voor het kosteloos verhelpen van storingen welke zich binnen de CV ketel bevinden. Eventuele materiaalkosten zijn voor uw rekening.

Service Plus, periodiek onderhoud en het verhelpen van storingen, exclusief onderdelen,

18,37 per maand

 

Insmart*

Tijden veranderen en wij veranderen mee. Nieuwe techniek maakt het mogelijk om op afstand uw CV ketel uit te lezen. Op deze manier kunnen we meer storingen voorkomen en uw installatie efficiënter te laten werken. Wij maken gebruik van de nieuwe ontwikkeling en passen onze service daarop aan.

Wat houdt het in?

In plaats van een keer per jaar uw ketel inspecteren, houden we uw ketel elk moment voor u in de gaten.

Onze monteur installeert een klein apparaatje bij uw CV ketel. Hiermee kunnen wij op afstand uw ketel uitlezen. Installeren gebeurt tijdens onderhoud en hiervoor betaalt u niets extra.

 

Uw ketel registreert het aantal branduren, temperaturen in het apparaat, de druk in de installatie en andere relevante waarden. Op basis van deze monitoring stuurt de module ons informatie over onderhoud en storingen.

Ook verstuurt de module meldingen als het CV systeem bijgevuld moet worden. Op deze manier kunnen we storingen voorkomen en verhelpen wij het probleem voordat u in de kou zit.

Het onderhoud wordt uitgevoerd op basis van branduren, met een maximaal interval van 24 maanden.

U krijgt bij ons de vertrouwde kwaliteit, maar net iets slimmer!

En in het geval van een storing kunt u op ons blijven rekenen voor een snelle en vakkundige reparatie, zoals u van ons gewend bent.

De belangrijkste voorwaarde is dat u een ketel en/of thermostaat heeft die ondersteund wordt door de insmart module. De meeste ketels van Intergas, Nefit en Remeha kunnen aangesloten worden.

Vraag aan de monteur of uw ketel ook geschikt is voor de Insmart module en krijg daarmee € 24,- korting op het 12 maanden tarief.

 

Nulbeurt*

We starten een contract altijd met een nulbeurt. Tijdens de nulbeurt plaatsen wij een module bij uw ketel, waardoor wij onderhoud uitvoeren op basis van behoefte van het toestel. De nulbeurt wordt aan u gefactureerd. Hierna gaat het gekozen contract in.

Wat is een nulbeurt?

Dit is een éénmalige grote onderhoudsbeurt aan uw CV ketel waarbij uw ketel volledig wordt gereinigd, geïnspecteerd en afgesteld. Bij oude, slecht of niet onderhouden toestellen is het mogelijk dat er bij de 1e beurt defecten/storingen ontstaan, veroorzaakt door verdroogde bedrading, slangen, pakkingen, niet los te krijgen onderdelen e.d., waarvoor wij niet verantwoordelijk zijn.

De volgende werkzaamheden komen tijdens de nulbeurt aan bod: 

  • Een volledige check of uw cv ketel naar behoren en volgens de richtlijnen functioneert.
  • Het schoonmaken van het toestel.
  • Uitvoering van een rookgasanalyse.
  • Inregen en afstellen van de juiste temperaturen voor een optimale werking.
  • Rapport uitbrengen betreffende de huidige toestand van de CV ketel.
  • Aanmelden cv ketel bij CO-keur.nl.

De kosten voor een nulbeurt bedragen 155,76
Dit bedrag is inclusief het herstellen van eventuele kleine gebreken binnen de mantel van het toestel, waarbij toestelonderdelen tot een maximum bedrag van € 25,- zijn inbegrepen (bijvoorbeeld pakkingen en ionisatiepennen). Wanneer het nodig is dat er andere/duurdere onderdelen vervangen dienen te worden, doen wij dit in overleg met u.

Voor meer informatie zijn wij telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 071 40 128 09 keuze 2

Wanneer u een afspraak wenst te maken, verzoeken wij u vriendelijk dit via een email naar service@houwaard.nl te doen.

 

Serviceabonnementen Tarieven 2024

Onderhoudscyclus 12 maanden 24 maanden
CV-ketel onderhoudscontract (periodiek onderhoud) € 12,25 € 6,23
CV-ketel Service plus (periodiek onderhoud inclusief arbeid bij storingen) € 18,37 € 9,29
Warmtepomp onderhoudscontract (periodiek onderhoud) € 12,25 € 6,23
   
Uitbreiding op onderhoudscontract*   Prijs per Maand
Ventilatiebox (periodiek onderhoud) € 7,71 € 3,91
Tweede ventilatiebox (periodiek onderhoud) € 7,71 € 3,91
Warmte Terug Win unit (periodiek onderhoud) € 7,71 € 3,91
Zonneboiler (periodiek onderhoud) € 5,49 € 2,85
Warmtepomp i.c.m. CV-ketel (periodiek onderhoud) € 12,25 € 6,23
* Enkel in combinatie met een cv ketel.
De genoemde prijzen zijn per maand, inclusief BTW en geldig vanaf 01-01-2024. Prijzen onder voorbehoud.
Betaling geschied per automatische incasso, waarbij u de keuze heeft tussen een maandelijkse of jaarlijkse afschrijving.

 

Abonnementsvorm Onderhoud Service Plus
Arbeidsloon
Voorrijkosten
Afmelden bij CO-keur
Periodiek onderhoud
Verhelpen storingen
Onderdelen
Voorwaarden Nulbeurt* bij bestaande ketel voor aanvang contract. Nulbeurt* bij bestaande ketel voor aanvang contract.
Alleen af te sluiten voor ketels jonger dan 10 jaar

Veelgestelde vragen Insmart module

Hoe zit het met privacy?

De informatie uit uw ketel wordt naar een dashboard gestuurd. Hierin staan geen naam- of adresgegevens. Uw gegevens zijn dus veilig. Bovendien wordt er geen gebruik gemaakt van uw internetverbinding. De gegevens uit uw ketel worden namelijk verstuurd via een aparte veilige verbinding, vergelijkbaar met de verbinding van een mobiele telefoon.

Van wat voor internetverbinding maakt het apparaatje gebruik?

De insmart module heeft een simchip (een ingebouwde simkaart) waarmee het verbinding maakt met het Narrowband Internet of Things netwerk (NB-IoT). Dit is een frequentie op de mobiele masten die een goede en stabiele verbinding binnenshuis realiseert. Dit zorgt voor een veilige verbinding onafhankelijk van uw internet of WiFi thuis.

Onder welke voorwaarden werkt dit bij mij thuis?

De belangrijkste voorwaarde is dat u een ketel heeft die ondersteund wordt door de insmart module. Ketels van Intergas, Nefit en de meeste van Remeha kunnen aangesloten worden. 

Kan ik zelf ook zien welke gegevens er naar Jaap Houwaard Installatietechniek gaan?

Dit kan nog niet. Wanneer wij zien dat uw ketel in storing is of dat er onderhoud nodig is, nemen we contact met u op. De leverancier (insmart) werkt wel aan een pagina waar consumenten ook inzicht krijgen in gegevens zoals bijvoorbeeld over waterdruk of hoeveel minuten er warm water verbruikt is.

Hoe ziet het apparaatje eruit?

Het is een klein wit apparaatje met een losse adapter. Er is geen vrij stopcontact nodig omdat de adapter bovenop voorzien is van een stopcontact. Hier kan de monteur de stekker van de ketel in steken.

Wat verandert er precies voor mij?

Op dit moment komen we jaarlijks langs om uw ketel te inspecteren en onderhouden. Met de insmart module kunnen we uw ketel voor u op afstand in de gaten houden. Dit betekent dat wij contact met u opnemen als wij zien dat er service aan uw ketel nodig is, zoals bij een kapot expansievat of een lekkage in de CV installatie. Ook geven we u een seintje als we zien dat het nodig is om bij te vullen. We bekijken op afstand wanneer uw ketel onderhoud nodig heeft. We komen in ieder geval elke twee jaar bij u langs en als het nodig is dan komen we vaker.

Kunnen anderen zien hoe –en vooral wanneer– mijn CV-ketel het doet?

Nee. Ten eerste valt het gebruik van uw ketel onder uw privacy. Buitenstaanders hebben daar niets mee te maken. Ten tweede wilt u niet dat criminelen uit uw ketelgebruik kunnen aflezen of u met vakantie bent. Daarom is extra gelet op de beveiliging van de data. De volgende opzet gaat misbruik van uw gegevens tegen.

1. De gegevens over het functioneren van uw ketel worden anoniem opgeslagen. Uw naam en adresgegevens staan daar dus niet bij.

2. Elke dag zien wij hoe het gaat met de ketels, die bij ons in beheer zijn.

3. Als de ketel een melding geeft, zoeken wij in ons eigen systeem op van wie de ketel is. Andere partijen hebben geen toegang tot deze informatie.

4. We nemen vervolgens contact met u op om de melding te bespreken en eventueel een afspraak te maken.

Hoe vaak verzendt die module een signaal over wat mijn ketel doet?

Dat hangt ervan af wat er allemaal gebeurt in de ketel. Bij veranderingen wordt er data doorgestuurd, in de winter worden daarom meer berichten verstuurd dan in de zomer. De module stuurt sowieso elke 5 minuten een signaal. Dit gebeurt via een aparte verbinding. Dus als bij u thuis internet uitvalt, dan blijft de module gewoon zijn werk doen.

Bij wie is de module in eigendom?

De module ontvangt u in bruikleen, Jaap Houwaard Installatietechniek is eigenaar. Bij beëindiging van het contract dient u de insmart module terug te sturen.

Wordt er gebruikt gemaakt van Chinese IoT technologie?

Nee, er wordt geen gebruik gemaakt van Chinese IoT technologie. De hardware wordt geleverd door insmart. Dit is een Nederlands bedrijf en laat de hardware produceren in Nederland.

Welke voordelen heb ik hiervan?

Wij kunnen op deze manier meer storingen voor u voorkomen. Ook krijgen we meer inzicht in hoe we uw systeem efficiënter kunnen laten werken of wat u kunt doen om gas te besparen. Bovendien nemen wij contact met u op als we zien dat er een storing dreigt en waarschuwen u tijdig wanneer u uw systeem moet bijvullen.

Ga ik meer betalen?

Nee, Als u kiest voor het abonnement met monitoring, ontvangt u jaarlijks 24,- euro korting op uw abonnement. Als u kiest voor het abonnement met monitoring zal onze monteur tijdens een volgende afspraak een insmart module bij uw ketel aansluiten. Hier zitten geen extra kosten aan. Verder blijft u gebruik maken van de servicedienst zoals u die van ons gewend bent.

 

Hoeveel stroom verbruikt de module?

De module die bij u thuis geïnstalleerd wordt bij uw ketel verbruikt nauwelijks extra energie. U kunt dit vergelijken met het continue verbruik van een klein ledlampje op uw fiets.

     

    Adresgegevens

    Torenstraat 20
    2225 EH Katwijk

    Telefoon

    071 40 128 09

    Email

    info@houwaard.nl

    WhatsApp